Terminix

Terminix

ترمینیکس
Terminix

Terminix

ترمینیکس

ادبیات نظری تحقیق اعتیاد و انواع مواد مخدر، اعتیاد، داروهای روانگردان


ادبیات نظری تحقیق اعتیاد و انواع مواد مخدر، اعتیاد، داروهای روانگردان

ادبیات نظری تحقیق اعتیاد و انواع مواد مخدر، اعتیاد، داروهای روانگردان_000

دانلود ادبیات نظری تحقیق اعتیاد و انواع مواد مخدر، اعتیاد، داروهای روانگردان

ادبیات نظری تحقیق اعتیاد و انواع مواد مخدر
 اعتیاد
داروهای روانگردان
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 97 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44

ادبیات نظری تحقیق اعتیاد و انواع مواد مخدر، اعتیاد، داروهای روانگردان و ...

44 صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.

 

فهرست مطالب و بخشی از متن :

اعتیاد و انواع مواد مخدر

مقدمه

-اعتیادچیست

-آثار و عوارض اعتیاد

-مراحل اعتیاد


-انواع مواد مخدر

-مواد سستى ‏زا


-مواد توهم‏ زا

-مواد توان‏ افزا

-وضعیت مواد مخدر قبل از انقلاب

-وضعیت مواد مخدر پس از پیروزی انقلاب اسلامی

-وضعیت مواد مخدر در جهان

-انواع داروهای روانگردان

-داروهای کندساز

-داروهای محرک

رایج‌ترین محرک‌ها:

- داروهای توهم‌زا یا روان‌پریشی‌زا :

- ماری‌جوآنا یا کانابیس

- ال‌اس‌دی (لیسرجیک اسید دی‌اتیل آمیدlsd)

-پی‌سی‌پی (فن سیکلیدین PCP)

-سبب‌شناسی اتیولوژیک پسیکوپاتولوژیک سوء مصرف مواد

2- از لحاظ روانشناختی:

3-از لحاظ طبقه‌ی اجتماعی، اقتصادی:

- از لحاظ زیست‌شناختی:

-سوء مصرف مواد روانگردان شیشه

-نام های شیشه

-ساختار شیشه

-تاریخچه شیشه

-روش های مصرف شیشه

-اقسام مصرف

-کار مغز و سیستم اعصاب مرکزی

-علل افزایش تولید و شیوع مصرف شیشه در ایران و جهان‏

-عوامل افزایش تولید شیشه ماده روانگردان

-علل گرایش معتادان ماده مخدر صنعتی(شیشه)

-اثرات اعتیاد به داروی روانگردان(شیشه)

-پرواز شیشه‌ای

-پرحرفی شیشه‌ای

-لاغری شیشه‌ای

-علائم کلی روحی مصرف آمفتامین

-تاثیر آمفتامین بر روی سیستم اعصاب مرکزی:

-تاثیرات فیزیکی و جسمانی مصرف شیشه

-اثرات جسمی

-علایم و نشانه مسمومیت مصرف شیشه

فهرست منابع

 

 

اعتیاد و انواع مواد مخدر

مقدمه

در طول بیست سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در دانش داروشناسی، سوء مصرف مواد و داروهای اعتیاد آور فراهم آمده است. گیرنده های این‌گونه داروها شناخته شده و برای اپیوئیدها، کوکایین و حشیش دسته بندی شده اند. واسطه‌های آندوژن، گیرنده های اپیوئیدی و داروهای مشابه حشیش، شناسایی شده و از سوی پژوهندگان، سازوکار تداخل آنها در اعمال طبیعی بدن و نیز چگونگی تاثیر آنها بر رفتار انسان کشف شده اند. افزون بر آن دگرگونی‌های عمده فکری درباره ماهیت بیماری‌های اعتیادی صورت گرفته و خیزش‌های مثبتی در اصول تشخیص این بیماری‌ها انجام پذیرفته است. بر اساس DSM-III-R و سپس DSM-IV اعتیاد گونه ای ناهنجاری رفتاری شمرده شد. هم اینک تاکید بیشتر بر ناتوانایی بیمار در کنترل خود برای مصرف مواد می باشد و نه تحمل و یا وابستگی که پیشتر بر آن تاکید می‌شد (اختیاری، 1389).

 

-اعتیادچیست

اعتیاد را به عادت کردن، خو گرفتن، و خود را وقف عادتی نکوهیده کردن معنا کرده اند؛ به عبارت دیگر تسلیم به ماده مخدّر که از نظر جسمی و یا اجتماعی زیان آور شمرده می شود، اعتیاد نام دارد.

در سال 1950 سازمان ملل متحد تعریف زیر را برای اعتیاد به مواد مخدر ارائه کرد: «اعتیاد به مواد مخدّر عبارت است از مسمومیت تدریجی یا حادی که به علت استعمال مداوم یک دارو اعم از طبیعی یا ترکیبی ایجاد می شود و به حال شخص و اجتماع زیان آور است.»( ستوده، 1380، ص 191و192 )

اعتیاد بیماری جسمی، روانی و اجتماعی است که عوامل فردی، بین فردی، محیطی و اجتماعی در پیدایش آن دخالت دارند. بنابراین آنچه در درمان اعتیاد باید مورد نظر قرار بگیرد، از بین بردن این علت ها است. در سایر افراد نیز برای پیشگیری از اعتیاد باید آموزش های لازم در زمینه علل اعتیاد به آن داده شود. مواد مخدر آن چنان آرام و بی صدا بر جسم و روان مصرف کننده مستولی می گردد که هیچ معتادی آغاز اعتیاد خود را به یاد نمی آورد.( بینازاده ،1384،ص24)

امروزه مفاهیم جدید در مورد اعتیاد بیشتر بر رفتارهای تکانه ای و عود کننده تاکید دارند تا پدیده تحمل و وابستگی جسمی به دارو. درمان اعتیاد، همانند دیگر بیماری‌های مزمن، نیاز به دوره ای طولانی دارد. در این راستا داروها می توانند در امر بازپروری بیماران یاری دهنده باشند. ترک اعتیاد پایدار و موفق معمولا با مراحل آغازین درمان به تنهایی به دست نمی آید.

نابسامانی‌های سوء مصرف مواد مانند بیماری‌های مزمن از قبیل دیابت و آرتریت هستند که موفقیت درمان آنها هنگامی است که نشانه‌های آنها کمتر شود، نه اینکه بهبودی کامل به دست آید. در واقع احتمال بهبودی کامل در بسیاری از بیماری‌های مزمن کم است و مانند بیماری‌های دیابت و کم کاری غده تیروئید، معتادان نیز به درمان طولانی مدت نگه‌دارنده نیاز دارند.( احمدی،1390،ص67)

 

-آثار و عوارض اعتیاد

افزایش سرسام آور مصرف مواد مخدر در جهان و قاچاق روز افزون این مواد پیامدهای وحشتناکی خواهد داشت که مستقیما نسل جوان و بشریت را تهدید می‌کند. گسترش شبکه قاچاق بین‌المللی و دام اعتیاد ، میلیون‌ها نفر جوان را به فساد و کام مرگ می‌کشاند و سوداگران مرگ را به ثروت و قدرت می‌رساند.

عوارض جسمى،عوارض روانى،عوارض خانوادگی، عوارض اجتماعى، عوارض اقتصادی

 

-مراحل اعتیاد

1- مرحله آشنایى :این مرحله با تشویق دیگران (مخصوصاً دوستان ناباب) یا از روى غرور و کنجکاوى خود فرد شروع می ‏شود.

2- مرحله شک و تردید : در این مرحله فرد با مبارزه با امیال خود می ‏پردازد.

3- مرحله اعتیاد واقعى :در صورت ادامه مصرف در مرحله شک و تردید فرد به مرحله اعتیاد واقعى مى رسد. در این مرحله پدیده «تحمل» باعث می‏شود که فرد به مرور زمان بر میزان مصرف خود بیفزاید تا به نشئگى قبلى برسد.

 


-انواع مواد مخدر

انواع فرآورده هاى گیاهان خشخاش، شاهدانه، کوکا و ترکیبات شیمیایى مشابه که مصرف آنها موجب اعتیاد می‏ گردد.

-مواد سستى ‏زا

موادى هستند که مصرف آن بر روى سلسله اعصاب مصرف‏ کننده اثر گذاشته و در نتیجه فعالیت فکرى و بدنى او را سست نماید. این مواد به دو دسته تقسیم می‏شوند :طبیعى ، مانند : استحصالات گیاه خشخاش، تریاک، شیره تریاک، مرفین مصنوعى ، مانند : هروئین، متادون، نرمتادون، پاپاورین، پتیدین، انواع و اقسام قرص هاى مسکن و آرام ‏بخش (اختیاری، 1389).

 


-مواد توهم‏ زا

با مصرف این مواد فرد دچار اوهام حسى و بصرى می ‏شود. این مواد را هالوسینوژن می‏ گویند که شامل: طبیعى ، مانند : استحصالات گیاه شاهدانه،حشیش، بنگ، ماری‏جوانا، گراس، چرس؛ مسکالین، جو سیاه آفت ‏زده، برخى از قارچهاى حاوى مواد توهم ‏زا، دانه‏ هاى نوعى نیلوفر وحشی، مصنوعی ، مانند : ال.اس.دی(L.S.D) ، دی‏ متیل تریپتامین (D.M.T) ، دی‏ اتیل تریپتامین (D.E.T)

 

-مواد توان‏ افزا

مصرف آن بر روى سلسله اعصاب تأثیر گذاشته و در نتیجه فعالیت فکرى و بدنى مصرف‏ کننده بیشتر و باعث هیجان می‏ شود. این مواد به دو دسته تقسیم می‏ شوند که عبارتند از :طبیعی ، مانند : برگ کوکا، کوکائین، کراک، برگ و ساقه برخى درختان مثل خات و کراتم و ناس ،مصنوعی ، مانند : آمفتامین، متیل آمفتامین، ترکیبات آمفتامین‏ها

 

-وضعیت مواد مخدر قبل از انقلاب

نگاهی گذرا بر اسناد و مدارک موجود حکایت از آن دارد که ایرانیان باستان هیچ گونه آشنایی با موادمخدر نداشته و حتی در کتاب اوستا نیز ذکری از آن به میان نیامده است لیکن پس از ورود مواد مخدر به ایران به هر طریقی ممکن مصرف آن بیشتر جنبه داروئی داشت و تا اواخر قرن 17 در تاریخ کشور معظلی به نام اعتیاد ثبت و ذکر نشده است. استعمار انگلیس جهت اجرای سیاست های خود ابتدا از طریق بازرگانان، پزشکان و غیره مواد مخدر را به دربار پادشاهان صفوی کشانیده و پس از آلوده نمودن پادشاهان و درباریان شروع به فرهنگ سازی غلط در این زمینه نمودند. بلافاصله استمعال مواد مخدر در کشور به صورت اپیدمی (قهوه خانه ای) رایج گردید (تا آن زمان مصرف مواد مخدر به صورت شربت و یا بلیعدنی بوده است) در سلسله قاجار با حیله انگلیس بسیاری از مزارع کشت گندم و دیگر محصولات مفید زراعی به مزارع کشت خشخاش اختصاص داده شد و مواد مخدر رایج یافت به نحوه ای که روز به روز درآمد شاهان و درباریان وقت از دادو ستد تریاک افزایش یافت و اساساً خرید و فروش آن در انحصار دولت درآمد. از آنجایی که تجارت مواد مخدر از خاور دور به نقاط مختلف جهان از طریق ایران و ترکیه صورت می گرفت لذا در گسترش اعتیاد و این مراکز نیز اهتمام وافر به عمل آمد. آگاهی و کمبود رشد فرهنگی جامعه نیز عامل مؤثری در جهت بهره برداری استعمارگران برای گسترش کشت خشخاش و اعتیاد به تریاک گردید. به طوری که پزشکان انگلیس و حکیم باشی های وابسته تریاک را به عنوان داروی مؤثر برای درمان بیماری های مختلف هم چون سر درد، دندان درد، گوش درد و غیره معرفی و تجویز می کردند و چندی گذشته که این ماده مخدر به صورت داروی خانگی در هر خانه و کاشانه ای راه یافت سوداگران این تجارت خانمان سوز را به منظور کسب منافع افزون و آسوده ساختن جامعه با گذراندن قوانین مختلف به تشویق و ترغیب مردم به استعمال تریاک پرداختند و برای مصرف هرچه بیشتر آن جایزه تعیین کردند به طوری که در 12 ربیع الاول سال 1329 هجری قمری دولت وقت قانونی را در ظاهر جهت مبارزه ولی محتوان آن در رشته و گسترش و تشویق کشت و فروش تریاک و مصرف آن تدوین کرد.

ماده 2 این قانون آشکارا مردم را به تریاک کشی دعوت می کرد و بیان می داشت: (سوخته تریاک را دولت با قیمت مناسب از دود کنندگان می خرید و برای هر مثقال سوخته 3 عباسی حق الزحمه داده می شد) در حکومت پهلوی اشاعه تریاک و کشیدن مواد مخدر به اوج رسید به نحوی که خاندان آمریکائی شاه خود به رهبری مواد مخدر و اشاعه آن در سطح جامعه را به عهده گرفتند به موجب شواهد و مدارک دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد در اوائل دهه 1960 خاندان پهلوی به فعالیت های مربوط به قاچاق مواد مخدر در ابعاد وسیع و همراه با سرمایه گذاری چند صد میلیونی دلاری و در پناه سر نیزه خفقان به انجام رساندند. میلیون ها دلار تریاک از طریق افغانستان و ترکیه خریدند که حتی از آن بطور خام در بازار داخلی ایران به فروش رسید و قسمت دیگری از آن در لابراتوآرهای مخفی تهران به هروئین تبدیل شد. علاوه بر عرضه در بازار داخلی ایران و خط توزیع شبکه بین المللی قرار گرفته و به اروپا و آمریکا صادر گردید در طول این مدت برای خاموش کردن اعتراضات مردم گاهی سخت گیری هایی و محدودیت هایی ظاهری و ممنوعیت هایی نیز اعمال می شد که در حقیقت نوعی تصفیه رقبای رژیم در امر مواد مخدر به حساب آمد در همین زمینه تبلیغات مضر و گسترده ای نیز از سوی رژیم و مستکبران جهانی در ارتباط با اقدامات بین المللی مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت و کنگره های بین المللی متعددی در مورد اعتیاد برپا شد و متجاوز از 30 عهد نامه بین المللی مبنی بر محدودیت تولید و ساخت، کشت و تجارت و مصرف مواد طبی و شیمیائی و مواد مخدر منعقد گشت.

دانلود ادبیات نظری تحقیق اعتیاد و انواع مواد مخدر، اعتیاد، داروهای روانگردان

ادبیات نظری اختلال یادگیری خواندن


ادبیات نظری اختلال یادگیری خواندن

ادبیات نظری اختلال یادگیری خواندن

دانلود ادبیات نظری اختلال یادگیری خواندن

ادبیات نظری اختلال یادگیری خواندن
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19

ادبیات نظری اختلال یادگیری خواندن در 19 صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.

 

بخشی از متن :

اختلال یادگیری

اصطلاح ناتوانی یادگیری فقط در مورد کودکانی به کار گرفته می شود که با وجود توانایی ظاهرا طبیعی (که برای یادگیری دارند) ناموفقند و این بدان معنا نیست که همه ی کودکان و نوجوانانی که عملکردشان در مدرسه ضعیف است، دچار ناتوانی های یادگیری هستند. برای مثال می توان از کودکان نابینا، ناشنوا و فلج و یا کودکانی که مبتلا به عقب ماندگی ذهنی و با سطح هوشی پایین هستند یاد کرد که مشکلات یادگیری آنها در زمره ی ناتوانی های یادگیری به حساب نمی آید(بارابارا و همکاران، 1381).

در سال 1957 در آمریکا قانون عمومی 142-94 به نام آموزش و پرورش برای همه ی کودکان معلول به تصویب رسید. به موجب این قانون ناتوانی یادگیری عبارت است از: «اختلال و درگیری در یک یا چند عمل اساسی در زمینه ی فهمیدن یا استفاده از زبان گفتاری یا نوشتاری که این مورد (ممکن است به اشکال مختلف ) نقص در گویش و تفکر، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن، و انجام دادن ریاضیات باشد(بارابارا و همکاران، 1381).

اختلالات یادگیری مهمترین علت عملکرد ضعیف تحصیلی محسوب می شوند و هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان به این علت در فراگیری مطالب درسی دچار مشکل می شوند(احدی، ستوده و حبیبی، 1391).

غربالگری و تشخیص اختلال یادگیری جهت انجام مداخله های زودهنگام و پیشگیری از اختلالات ناشی از ناتوانی های تحولی و تحصیلی همواره مورد توجه محققان، روانشناسان و کارشناسان تعلیم و تربیت بوده است(ابوالقاسمی و جوانشیری، 1391). این اعتقاد وجود دارد مداخله برای تنظیم برنامه های درمانی برای کودکان دارای ناتوانی یادگیری ممکن است در دوران پیش از دبستان حتی در دوران دبستان ارزشمند باشند. از نظر هیدن (1974) مطالعات انجام شده، نشان داده که آگاهی و آموزش والدین یکی از راه هایی است که برای پیشگیری از ناتوانی های یادگیری در کودکان موثر باشد. این تحقیقات این اعتقاد را ایجاد می کند که اگر بتوانیم کودکان را در دوران دبستان درمان کنیم یعنی قبل از اینکه مشکلات یادگیری سبب عوامل شکست در مدرسه شود و موجب تغییر نگرش های بزرگسالان و بدتر شدن تعامل های کودک با والدین گردد، می توانیم یک مداخله ابتدایی موثر انجام دهیم(والاس، مک لافین، 1373).

 

  1. 3- 2- تعاریف اختلال یادگیری

مدتهای طولانی دانش آموزانی را که در یادگیری یک یا چند درس مشکلات جدی داشتند با اصطلاحات معلول ادراکی ، آسیب دیده مغزی و آسیب دیده عصبی معرفی می کردند. با توجه به یافته های جدید در مورد یادگیری، در سال 1963 جمعی از متخصصین اصطلاح، ناتوانی های یادگیری را جایگزین اصطلاحات قبل کردند از آنجا که واژه ناتوانی اصطلاحات دیگری مثل ناتوانی جسمی یا ناتوانی ذهنی را تداعی می کند، یعنی ناتوانیهای که تبدیل به توانایی کامل نمی شوند، اصطلاحی مایوس کننده می نماید و به نظر می رسد اگر اصطلاح اختلالات در یادگیری و ( یا به نظر نگارندگان مشکلات یادگیری) به کار گرفته شود، مناسب تر باشد( تبریزی، 1380).

از نظر آموزشی کودکانی دارای نارسایی های یادگیری هستند که تفاوت فاحشی بین توانایی هوشی القوه ی آنها و عملکردشان در ارتباط با فرایند یادگیری، وجود داشته باشد. وجود این تفاوت ممکن است همراه با اشکال مشخص شده ای در سیستم اعصاب مرکزی باشد، اما باید به خاطر داشت که این تفاوت ناشی از عقب ماندگی ذهنی، محرومیت های فرهنگی و آموزشی، اشکالات شدید هیجانی یا نقص در حواس مختلف نیست(نادری، نراقی، 1382).

در یکی از تعاریف رسمی درباره ی اینگونه کودکان که توسط مشاورین وزارت آموزش و پرورش آمریکا در امر کودکان استثنایی در سال 1968 ارائه شده است، کودکان با نارسایی های ویژه یادگیری آن دسته از کودکان دانسته شده اند که «در یک یا تعدادی از فرایندهای اساسی یادگیری: فهم مطالب، کاربرد زبان گفتاری یا نوشتاری دچار مشکل اند. این اشکالات ممکن است در کودکان به صورت های گوناگون مانند: دشواری در گوش دادن، فکر کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن، حساب کردن ظاهر شود. این تعریف شامل کودکان با صدمه مغزی، آسیب مغزی، نارساخوانی، آفازی و ... می شود؛ اما آن دسته از کودکانی را که اشکال اساسی یادگیری آنان در نتیجه ی نقص بینایی، شنوایی، حرکتی، عقب ماندگی ذهنی، اشکالات هیجانی یا محرومیت های محیطی است، در بر نمی گیرد.»(نادری، نراقی، 1382).

از تعاریف مختلفی که متخصصین در زمینه ی کودکان با نارسایی های یادگیری ارائه داده اند می توان ویژگی هایی به خلاصه زیر برای آنان برشمرد:

  1. این کودکان دارای بهره ی هوشی تقریبا (متوسط) یا بالاتر هستند.
  2. این کودکان از نظر حواس مختلف (بینایی، شنوایی و ...) سالم هستند.[1]
  3. این کودکان از امکانات محیطی و آموزشی نسبتا مناسبی برخوردار هستند.
  4. این کودکان دارای نابهنجاری های شدید رفتاری نیستند.
  5. پیشرفت آموزشی این کودکان به طور قابل ملاحظه ای کمتر از بهره ی هوشی، سن و امکانات آموزشی که از آن برخوردارند، است.

عللی را که برای شکست این کودکان در امر یادگیری شایسته ذکر است چنین می توان خلاصه کرد:

الف: فقدان انگیزش کافی

ب: فقدان توجه و دقت لازم

ج: دقت بیش از اندازه به جزیی از کل

د. فقدان هماهنگی لازم در حرکات

چون این کودکان با برخورداری از هوش عادی ممکن است در یک یا چند زمینه یادگیری مانند: خواندن، نوشتن، هجی کردن، حساب کردن، توجه کردن و ... دچار مشکل شدید باشند، برای کمک به آنان می بایستی از روش های آموزشی خاص، استفاده کرد(نادری، نراقی، 1382).

در سال 1968 یک تعریف به وسیله کمیته مشورت ملی در مورد کودکان ناتوان در گزارش سالیانه آنها به کنگره به عمل آمد " کودکان ناتوان در یادگیری در یک یا چند فراگرد اساسی روانی در ارتباط با فهمیدن یا کاربرد زبان شفاهی یا کتبی ناتوانی نشان می دهند تظاهرات این ناتوانی ممکن است به صورت اختلال در گوش دادن، فکرکردن، سخن گفتن، خواندن، نوشتن هجی کردن یاحساب باشد .

این اختلالات را نتیجه شرایطی دانسته اند که شامل نقائص ادراکی، ضایعه مغزی، اختلال جزیی در کارکرد مغز، نارساخوانی، اختلال گویایی و غیره است ناتوانی یادگیری این کودکان از نوع مشکلاتی نیست که بدایتا مربوط به بینایی، شنوایی، یا نقائص حرکتی، عقب ماندگی ذهنی پریشانی عاطفی و یا کمبود امکانات محیطی باشد(فریار، رخشان، 1379.)ناتوانی یادگیری در اندام ظاهری کودک آشکار نیست کودک مبتلا به این وضع می تواند دارای بدنی قدرتمند، چشمانی قوی، گوشهای تیز و هوش بهنجار باشد، در عین حال، چنین کودکی در عملکرد ناتوان است. نارسایی او به همان اندازه واقعی است که ناتوانی پای فلج .

 

  1. 3- 2- اختلالات یادگیری چگونه تشخیص داده می شود ؟

هدف از تشخیص، جمع آوری اطلاعاتی است که در طراحی یک برنامه آموزشی متناسب با یادگیری کودک به کار می آید. البته مراحل فراگرد ارزیابی تشخیصی توسط کرک (1962)، بیت من (1965) و دیگران توصیف شده است. هریک از این مراحل به متغیرهای زیادی وابسته است. اکثر صاحب نظران، مراحل زیر را در مسیر تشخیص ضروری می دانند:

 


[1] باید در نظر داشت که در بین گروه های مختلف کودکان استثنایی مانند نابینایان، ناشنوایان، عقب ماندگان ذهنی و مانند آن نیز کودکان با اختلالات یادگیری وجود دارند.

دانلود ادبیات نظری اختلال یادگیری خواندن

خلاصه و جزوه تربیت رسانه ای آموزش رسانه ای یادگیری سواد رسانه ای و فرهنگ معاصر همراه نمونه سوال


خلاصه و جزوه تربیت رسانه ای آموزش رسانه ای یادگیری سواد رسانه ای و فرهنگ معاصر همراه نمونه سوال

خلاصه و جزوه تربیت رسانه ای آموزش رسانه ای یادگیری سواد رسانه ای و فرهنگ معاصر همراه نمونه سوال

دانلود خلاصه و جزوه تربیت رسانه ای آموزش رسانه ای یادگیری سواد رسانه ای و فرهنگ معاصر همراه نمونه سوال

خلاصه و جزوه تربیت رسانه ای آموزش رسانه ای یادگیری سواد رسانه ای و فرهنگ معاصر همراه نمونه سوال
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1980 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55

خلاصه و جزوه تربیت رسانه ای آموزش رسانه ای یادگیری سواد رسانه ای و فرهنگ معاصر همراه نمونه سوال


خلاصه و جزوه تربیت رسانه ای آموزش رسانه ای یادگیری سواد رسانه ای و فرهنگ معاصر همراه نمونه سوال

 

خلاصه جزوه تربیت رسانه ای آموزش رسانه ای یادگیری سواد رسانه ای و فرهنگ معاصر

مولف : دیوید باکینگهام

ترجمه : حسین سرافراز

همراه یک نمونه سوال این درس

دانلود خلاصه و جزوه تربیت رسانه ای آموزش رسانه ای یادگیری سواد رسانه ای و فرهنگ معاصر همراه نمونه سوال

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده


فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده

دانلود فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 248 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62

توضیحات :

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده در 62 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

 

فهرست مطالب:

مقدمه. 14

2-1- یادگیری.. 14

2-2- نظریات یادگیری.. 16

2-2-1- نظریات رفتاری یادگیری.. 16

2-2-2- نظریات شناختی یادگیری.. 17

2-2-3- نظریه یادگیری گشتالت... 17

2-2-4- نظریه یادگیری شناختی اجتماعی.. 18

2-3- انواع یادگیری.. 18

2-3-1- یادگیری برای بقاء 18

2-3-2- یادگیری انطباقی.. 19

2-3-3- یادگیری تعمیمی (مولد) 19

2-4- سطوح یادگیری.. 20

2-4-1- یادگیری فردی.. 20

2-4-2- یادگیری تیمی یا گروهی.. 21

2-4-3- یادگیری سازمانی.. 21

2-5- یادگیری سازمانی.. 21

2-6- سیر تاریخی یادگیری سازمانی.. 23

2-7- یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 26

2-8- تاریخچه مفهوم پردازی سازمان یادگیرنده 29

2-9- سازمان یادگیرنده 31

2-10- دیدگاه صاحبنظران درباره سازمان یادگیرنده 36

2-10-1- پیتر سنگه. 36

2-10-2- گاروین.. 39

2-10-3- مارکوارت.. 39

2-10-4- جفارت و مارسیک... 40

2-10- 5- واتکینز و مارسیک... 41

2-10-6- آرجریس و شون.. 43

2-10-7- مامفورد. 44

2-10-8- هریسون.. 46

2-10-9- کاپلان و نورتون.. 47

2-10-10- گاهه. 48

2-11- انواع سازمان های یادگیرنده 51

2-11-1- سازمانهای فهمیده 51

2-11-2- سازمانهای ادراک کننده و متفکر. 51

2-11-3- سازمان های یادگیرنده 51

2-12- اهمیت ایجاد سازمان یادگیرنده 53

2-13- طبقه بندی ویژگی های سازمان یادگیرنده 56

2-14- تفاوت سازمان یادگیرنده با سازمان های سنتی.. 57

2-15- ایجاد سازمان یاد گیرنده 60

2-16- پیشینه تحقیق و سوابق پژوهشی.. 65

2-16-1- پیشینه داخلی.. 65

2-16-2- پیشینه خارجی.. 68

 

 

 

بخشی از متن:

 

مقدمه

یادگیری سازمانی چیزی فراتر از مجموع توان یادگیری افراد است، یعنی سازمان توانایی یادگیری خود را با خروج افراد سازمان از دست می دهد‌. یادگیری سازمانی به مفهوم یادگیری افراد و گروه های درون‌ سازمان و سازمان ‌یادگیرنده به معنی یادگیری سازمان به عنوان سیستمی کلی است (رهنورد،1378،ص24)‌. به عبارت دیگر باید گفت سازمان یادگیرنده حاصل یادگیری سازمانی است‌. سازمان یادگیرنده را نوعی از سازمان می‌دانند که یادگیری اعضای خود را به گونه‌ای فراهم می‌آورد که نتایج ارزشمندی را نظیر نوآوری، کارایی، هم سوئی بهتر با محیط و مزیت رقابتی پایدار به ارمغان ‌آورد. در این بخش سعی بر این است که ادبیات نظری یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده مورد بررسی قرار گیرد. تاریخچه، مفاهیم، تعاریف، رویکردها و ... در ابتدا مورد بحث قرار می‌گیرند. سپس تحقیقات و مطالعات داخلی و خارجی در رابطه با موضوع بیان می شود.

2-1- یادگیری

یاد گرفتن به معنای تقویت دانایی، به کمک تجربه است که از پیگیری امور بدست می‌آید. یادگیری به طور مداوم در طی زمان و در مسیر زندگی واقعی بدست می‌آید و کنترل آن تقریبا دشوار است اما به واسطة این یادگیری، دانشی پایدار تولید شده و فرد یادگیرنده این توانایی را می یابد که هنگام برخورد با موقعیت‌های مختلف، رفتاری اثربخش داشته باشد. همه سازمانها یاد می‌ گیرند، به این معنا که با پیرامون خود سازگاری یافته و راههای درست مواجهه با تغییرات محیطی را می آموزند، منتهی برخی سازمانها سریع‌تر و اثربخش‌تر یاد می‌گیرند. آنچه که موجب اثربخشی بیشتر سازمانهای یادگیرنده می‌شود، پیاده‌سازی فرآیند مدیریت دانش در این سازمانهاست. سنگه چهار عنصر اصلی یادگیری را به شرح زیر تعریف می‌کند:

 

1ـ اقدام[1]: انجام یک وظیفه یا کار در قالب چهارچوب موارد مشابه تجربه شده.

2ـ تأمل[2]: مشاهد‌ه‌ اعمال و افکار خود و کالبدشکافی کارهای انجام‌شده.

3ـ ارتباط[3]: خلق ایده هایی برای اقدام و ساماندهی آنها در قالب‌های جدید.

4ـ تصمیم[4]: تهیه و تدوین رویه و رویکردی برای اقدام

یادگیری وسیله­ای است که نه تنها از طریق آن به کسب مهارت و دانش پرداخته می­شود بلکه ارزشها و نگرشها و واکنشهای هیجانی نیز بدست می­آید. یادگیری ریشه در علم روانشناسی دارد.

روانشناسان دو نوع تعریف از یادگیری دارندکه دو مفهوم مشترک، ولی کاملاً متفاوت می­باشند:

1- رفتارگرایانه[5]: یادگیری عبارتست از یک تغییر نسبتاً با دوام(دائمی) در رفتار که در نتیجه تمرین و تجربه حاصل می­شود.

2- شناخت­گرایانه[6]: یادگیری عبارتست از یک تغییر نسبتاً بادوام (دائمی) در ارتباطات (پیوندهای) ذهنی[7] که در اثر تجربه صورت می­گیرد.

هر دو تعریف در این وجه مشترکند که تغییر را به تجربه[8] نسبت می­دهند. دیدگاه رفتارگرا بر ارتباط میان محرکها و پاسخهای قابل مشاهده تأکید دارد. دیدگاه شناختی بر نقش فرآیندهای ذهنی مربوط به یادگیری اصرار می­ورزد. اطلاع از اصول و نظریات رفتارگرایی و شناخت­گرایی می­تواند یادگیری سازمانی را تسریع بخشد. یادگیری فرآیندی مادام­العمر است، یادگیری قلب تغییر و تحول و فعالیتهای بهره­وری است. یادگیری به معنای تقویت دانایی به کمک تجربه است که از پیگیری امور بدست می­آید و فرد یادگیرنده این توانایی را می­یابد که هنگام برخورد با موقعیتهای مختلف رفتاری اثربخش داشته باشد. (سبحانی­نژاد، 1385، ص 50)

 


[1] -action

[2] -reflection

[3] -relationship

[4] -decision

[5]. Behaviorism

[6]. Cognitivism

[7]. Mental Assocuations

[8]. Experience

دانلود فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده

تحقیق با موضوع طراحی و پیاده سازی یک سایت اینترنتی دینامیک


تحقیق با موضوع طراحی و پیاده سازی یک سایت اینترنتی دینامیک

تحقیق با موضوع طراحی وپیاده سازی یک سایت اینترنتی دینامیک 163صفحه قالب ورد قابل ویرایش

دانلود تحقیق با موضوع طراحی و پیاده سازی یک سایت اینترنتی دینامیک

تحقیق با موضوع طراحی و پیاده سازی یک سایت اینترنتی دینامیک
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 3436 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 163

توضیحات:

تحقیق با موضوع طراحی وپیاده سازی یک سایت اینترنتی دینامیک

163صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

 

با توجه به نیاز روزافزون، به تکنیک های جدید برنامه نویسی تحت وب، در صدد برآمدیم تا به طراحی و پیاده سازی یک سایت اینترنتی دینامیک بپردازیم . 
قسمت های مختلف این پروژه را می توان درچهار بخش کلی زیر خلاصه کرد:
ایجاد کاربر 
تغییر اطلاعات کاربر 
نمایش روند پیشرفت کار مربوط به کاربر
صفحات مربوط به معرفی تولیدات و ...     
اهمیت و کاربردها
مطمئناً محیط وب مکانی است که براحتی می توان به آن دسترسی پیدا کرد و تعداد کاربرانی که هر روزه به اینترنت می پیوندد در حال افزایش است پس طراحی اینگونه سایتها امری لازم و ضروری بنظر می رسد .
یکی از معیارهای برتری سیستم های کامپیوتری این است که تا چه حدی user friendly هستند. سعی ما بر آن بوده است که در پروسه طراحی این سیستم حتی الامکان کمترین اطلاعات از کاربر درخواست شود و سیستم تا جایی که مقدور است خود مسئولیت جمع آوری اطلاعات را بر عهده داشته باشد.
در چنین شرایطی مطمئناً هم کاربران برای استفاده از سیستم با سهولت و راحتی کار روبرو بوده و هم میزان خطا تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. بعنوان مثال وقتی که یک کاربر به این سیستم login می کند برای بالا رفتن سرعت و به منظور جلوگیری از اتلاف وقت کاربر، از امکانات برنامه نویسی Client Side، برای چک کردن صحت نام کاربری و رمز عبور استفاده کرده، و سپس تست وجود چنین کاربری در پایگاه داده، قسمت سرور صورت       می گیرد. این کار باعث افزایش سرعت و امنیت می گردد. 
اهداف پروژه
اهداف این پروژه را می توان در ابعاد زیر دسته بندی کرد:
تسهیل سلسله مراتب و پروسه انجام کار
بکارگیری قدرت زبان برنامه نویسی پویای PHP و پایگاه داده MySQL 
سهولت استفاده از امکانات اینترنتی

با توجه به نیاز روزافزون، به تکنیک های جدید برنامه نویسی تحت وب، در صدد برآمدیم تا به طراحی و پیاده سازی یک سایت اینترنتی دینامیک بپردازیم . قسمت های مختلف این پروژه را می توان درچهار بخش کلی زیر خلاصه کرد:• ایجاد کاربر • تغییر اطلاعات کاربر • نمایش روند پیشرفت کار مربوط به کاربر• صفحات مربوط به معرفی تولیدات و ...     
اهمیت و کاربردهامطمئناً محیط وب مکانی است که براحتی می توان به آن دسترسی پیدا کرد و تعداد کاربرانی که هر روزه به اینترنت می پیوندد در حال افزایش است پس طراحی اینگونه سایتها امری لازم و ضروری بنظر می رسد .یکی از معیارهای برتری سیستم های کامپیوتری این است که تا چه حدی user friendly هستند. سعی ما بر آن بوده است که در پروسه طراحی این سیستم حتی الامکان کمترین اطلاعات از کاربر درخواست شود و سیستم تا جایی که مقدور است خود مسئولیت جمع آوری اطلاعات را بر عهده داشته باشد.در چنین شرایطی مطمئناً هم کاربران برای استفاده از سیستم با سهولت و راحتی کار روبرو بوده و هم میزان خطا تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. بعنوان مثال وقتی که یک کاربر به این سیستم login می کند برای بالا رفتن سرعت و به منظور جلوگیری از اتلاف وقت کاربر، از امکانات برنامه نویسی Client Side، برای چک کردن صحت نام کاربری و رمز عبور استفاده کرده، و سپس تست وجود چنین کاربری در پایگاه داده، قسمت سرور صورت       می گیرد. این کار باعث افزایش سرعت و امنیت می گردد. 
اهداف پروژهاهداف این پروژه را می توان در ابعاد زیر دسته بندی کرد:• تسهیل سلسله مراتب و پروسه انجام کار• بکارگیری قدرت زبان برنامه نویسی پویای PHP و پایگاه داده MySQL • سهولت استفاده از امکانات اینترنتی

 

فهرست برخی ازمطالب:

 نرم افزار Macromedia Dreamweaver MX:

 

ویژگیهای PHP :

 

توانائیهای  PHP :

موتور اسکریپت نویسی PHP :

ثبات و استحکام  Stability :

The Zend engine :

مزیتهای PHP :

MySQL

تاریخچه MYSQL :

ویژگیهای پایگاههای داده : 

 

متد های ارتباطی پایگاه داده :

دانلود تحقیق با موضوع طراحی و پیاده سازی یک سایت اینترنتی دینامیک