Terminix

Terminix

ترمینیکس
Terminix

Terminix

ترمینیکس

دانلود فایل PDF پی دی اف سیستم تشخیص چهره و الگوریتم های یادگیری


دانلود فایل PDF پی دی اف سیستم تشخیص چهره و الگوریتم های یادگیری

عنوان مروری بر سیستم های تشخیص چهره و الگوریتم های یادگیری تعداد صفحات 68 چکیده بیـشتر تحقیقـات بوسـیله فیزیولوژیـستهـا و روانـشناسان و مهندسـان روی موضـوعات مختلـف از تشخیص چهره بوسیله ماشین و انسان، صورت گرفته است

دانلود دانلود فایل PDF پی دی اف سیستم تشخیص چهره و الگوریتم های یادگیری

دانلود فایل PDF پی دی اف سیستم تشخیص چهره و الگوریتم های یادگیری
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل pdf
حجم فایل 730 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 68

عنوان :مروری بر سیستم های تشخیص چهره و الگوریتم های یادگیری

تعداد صفحات : 68

چکیده:
بیـشتر تحقیقـات بوسـیله فیزیولوژیـستهـا و روانـشناسان و مهندسـان روی موضـوعات مختلـف از تشخیص چهره بوسیله ماشین و انسان، صورت گرفته است. اهمیت روش های اتوماتیک تـشخیص چهـره، ما را بر آن داشته است که برای ادامه کار در این زمینـه، تحقیـق کـاملی روی کارهـای انجـام گرفتـه، از پیدایش این رشته از علم کامپیوتر انجام دهیم. اگر چه بسیاری از تئوری ها و فرضیه هـای مطـرح شـده،روی مجموعه ای از تصاویر کوچک، بررسی شده اند، ولی توانسته اند بسیاری دستاوردهای مهمی در ایـن زمینه به همراه داشته باشند.
در این تحقیق، ابتدا تاریخچه ای از موضـوعات مربـوط بـه تـشخیص هویـت، بـا اسـتفاده از خـواص بیومتریک ارائه شده و در ادامه بحث تشخیص چهره را به صورت اختصاصی در میـان مباحـث بیومتریـک ارائه شده است. ساختار و چهارچوب عمومی یک سیـستم تـشخیص چهـره، مهمتـرین موضـوع در آمـاده کردن آن می باشد، همچنین الگوریتم ها و روش هایی که بر اساس آن تشخیص چهره انجام مـی گیـرد،قسمت اصلی این تحقیق می باشد که شامل گروه بندی ها و نوع دیدگاه به مسئله می باشد که در انتهای بحث، استفاده از آموزش و یادگیری و الگـوریتم هـای آن را در بحـث کـشف چهـره، محـدود کـرده ایـم.
مشکلات مربوط به تشخیص چهره، می توانند شامل نور، زاویه دید دوربین، حرکت و سایر موارد محیطـی باشند، که این مشکلات نیز به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته اند.

مقدمه:
در دنیای به هم پیوسته و پیچیده امروزی، نگهداری و امنیت اطلاعـات، بـسیار مهـم و مـشکل شـده است، هر چند وقت یکبار در مورد تبهکاری های مربوط کارتهای اعتباری، هک شدن کامپیوترها و نقض امنیت در شبکه ها و دولت ها، چیزهایی می شنویم. در بیشتر این کلاهبرداری ها، افراد خاطی، به نحـوی امنیت سیستم ها را با عبور از سد محافظت های از قبل تعیین شده، مورد دستبرد قرار داده اند.
تکنولوژیهای جدید برای تعیین هویت منحصر هر فرد، بر پایه روش های Biometric بنیـان نهـاده شده اند. که این روش ها، روشهای خودکـاری از بـازبینی و تـشخیص هویـت موجـودات زنـده در زمینـه ویژگیهای فیزیکی از قبیل اثر انگشت یا وضعیت چهره، و یا سایر رفتارهای افراد، از قبیل دست دادن، می باشند. به این دلیل که، ویژگی های فیزیکی خیلی کمتر تغییر می کنند، ولی موارد رفتاری ممکـن اسـت به علت استرس، وضعیت روانی شخص، یا موقعیت شخص به راحتی دستخوش تغییـرات شـوند، در میـان روش ها و متدهای مختلف برای تعیین هویت، روش هایی که از ویژگی های فیزیکی استفاده مـی کننـد، علی رغم مشکلاتی که هنگام پیاده سازی وجود دارد، قابل اعتمادتر از آنهـایی هـستند کـه ویژگـی هـای فیزیولوژیکی(زیستی) را بکار می گیرند.
با بررسی زندگی دیجیتالی بشر، به راحتی متوجه این نکته خواهیم شد که امـروزه بـشر بـا نیازهـایی مواجه است که در سالهای قبل این نیازها وجود نداشت. این نیازها شامل سازمان، گروه و امنیت آنها مـی باشد. همیشه افزایش جمعیت و تحرک آن در همه جهت ها، باعث بالا رفـتن راه هـای انتقـال و اشـتراک اطلاعات، شده است، که این تغییر مکان ها، در ساختارهای پیچیده ای انجام مـی شـوند. همـانطوری کـه تحرک، نشات گرفته از رفتارهای انسانی و اطلاعاتی است، امنیت نیز اطلاعـات شخـصی و مقـادیر آنهـا را شامل می شوند. در محیط هایی که اهمیت امنیت و تشکیلات، افزایش یافتـه اسـت، شناسـایی و تعیـین اعتبار در زمینه های گوناگونی از تکنولوژی ها توسـعه داده شـده انـد. کنتـرل ورودیهـای سـاختمان هـا،کنترل دسترسی در کامپیوترهای عمومی، مثالهایی هستند کـه نـشان دهنـده تـشخیص هویـت و اعتبـار سنجی در جامعه کنونی میباشند.
روش تشخیص چهره (Face Recognition) یکی از چنـدین روش Biometric اسـت کـه دارای دقت بالا بوده و می تواند تا مدت ها قابل اتکا باشد. برخلاف روش های دیگر اعتبار سنجی که لازم بود تـا کاربر حداقل PIN و کلمه عبور، را به یاد داشته باشد، در روش های تشخیص چهره، کاربر خیلی راحت با چهره خودش، می تواند در پروسه اعتبار سـنجی وارد شـود. در حـال حاضـر عـلاوه بـر ایـن کاربردهـای کلاسیک، برای تشخیص چهره، اعتبار سنجی های جدیدی پدیدار شده اند. به طور نمونه، در بانک ها و یـا تأسیسات قضایی که امنیت از سایر ادارات معمولی بالاتر است، امنیت بیشتر توسط کامپیوترهـای زیـادی که امروزه مجهز به چندین دوربین می باشند، انجام می شود. در این حالت، یک نرم افزار تشخیص چهره، به صورت مداوم، آنچه که در جلوی دوربین اتفاق می افتد، را در کنترل داشته و در صورت برخورد بـا هـر گونه وضعیتی خارج از وضعیت از قبل تعیین شده، هشدارهای لازم را اعلام می نماید.
در حال حاضر، چندین روش برای سازماندهی و طبقه بندی زمینـه هـای مختلـف تـشخیص چهـره، امکان پذیر میباشد. به عنوان نمونه، الگوریتم هایی که با چهـره و محـیط آن سـر و کـار دارنـد (هماننـدسیستم های کنترل نشده)، باید با الگوریتم هایی که با سیستم های کنترل شده(هماننـد چـراغ راهنمـا ونورپردازی یک تئاتر) کار می کنند، متمایز گردند. همچنین سیستم هایی که از یک یا چند تـصویر بـرای تشخیص چهره استفاده می کنند، از سیستم هایی کـه از مقـادیر پیوسـته ویـدئویی اسـتفاده مـی کننـد،متمــایز مــیشــوند. در صــورتیکه ایــن تفــاوت هــای ســطح پــایین در مــشکلات ضــروری در Face Recognition حذف شوند، یـک گـروه بنـدی براسـاس سـه حالـت Frontal و Profile و -ViewTolerant ارائه می شود.می توان گفت که الگوریتم های تشخیص چهره، مدل های ساده هندسی را استفاده مـی کننـد، امـا پروسه تشخیص، امروزه در یک علم پیچیده ریاضی و پروسه های Matching وارد شده است. بزرگتـرین پیشرفت آنها در سالیان اخیر، سوق دادن تکنولوژی تشخیص چهره، به صحنههای متاثر از نور مـی باشـد،بدین ترتیب که می توان در شرایط نوری متفاوت نیز، پروسه تشخیص چهره را به نحو مطلوبی انجـام داد.
تشخیص چهره، می تواند برای بازبینی (Verification)و تعیین هویت (Identification)، نیز بـه کـار برده شود.
زمینه های زیاد تجاری، برای ایجاد اینگونه نرم افزارها و امکان دسترسی به تکنولوژی های مورد نیـاز بعد از چندین سال تحقیق، دو دلیل مهم برای تکیـه بـر اهمیـت Face Recognition و ادامـه تـلاش برای داشتن سیستم های قوی تر می باشد.
روش های مطمئن زیادی از تشخیص بیومتریک اشخاص، وجود دارد. برای مثال، روش های آنالیز اثر انگشت یا بررسی عنبیه و شبکیه، اشخاص هم اکنون وجود دارند. از آنجائیکه یک تصویر چهره، می توانـد از روبرو یا نیم رخ باشد، بیشتر اوقات بدون همکاری و حتی اطلاع شخص مورد نظر، عمل می کند. جدول الف، تعدادی از برنامه های مربوط به Face Recognition را نشان می دهد.

دانلود دانلود فایل PDF پی دی اف سیستم تشخیص چهره و الگوریتم های یادگیری

دانلود فایل ورد Word طراحی و پیاده‌سازی یک زبان خاص دامنه برای آزمون نرم‌افزار


دانلود فایل ورد Word طراحی و پیاده‌سازی یک زبان خاص دامنه برای آزمون نرم‌افزار

تعداد صفحات 103 چکیده این پروژه در مورد طراحی و پیاده‌سازی یک زبان خاص دامنه جهت انجام آزمون بار روی برنامه‌های کاربردی تحت وب است زبان‌های خاص دامنه، زبان‌هایی هستند که برای انجام اموری در حوزه خاص و با هدف سهولت در تولید برنامه‌ها طراحی می‌شوند

دانلود دانلود فایل ورد Word طراحی و پیاده‌سازی یک زبان خاص دامنه برای آزمون نرم‌افزار

دانلود فایل ورد Word طراحی و پیاده‌سازی یک زبان خاص دامنه برای آزمون نرم‌افزار
دانلود فایل Word طراحی و پیاده‌سازی یک زبان خاص دامنه برای آزمون نرم‌افزار
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 2453 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 103

تعداد صفحات : 103

چکیده:

این تحقیق در مورد طراحی و پیاده‌سازی یک زبان خاص دامنه جهت انجام آزمون بار روی برنامه‌های کاربردی تحت وب است. زبان‌های خاص دامنه، زبان‌هایی هستند که برای انجام اموری در حوزه خاص و با هدف سهولت در تولید برنامه‌ها طراحی می‌شوند. در توسعه هر سیستم نرم‌افزاری، مرحله آزمون نرم‌افزار از جهات مختلف اهمیت بسیار داشته و زمان و هزینه زیادی را تحمیل می‌کند. برای نرم‌افزارهای تحت وب، آزمون بار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هدف از این پروژه ، ارائه زبانی است که با استفاده از آن بتوان آزمون بار برای برنامه‌های کاربردی تحت وب را با سهولت و سرعت بیشتر و با هزینه و تخصص کمتری انجام داد. در این حوزه، زبان‌های خاص دامنه به منظور انجام آزمون‌‌های واحد و آزمون‌های کاربردی ارائه‌شده‌اند. هرچند با استفاده از برخی قابلیت‌های این زبان‌ها و ترکیب آن‌ها با امکانات زبان‌های همه منظوره، می‌توان آزمون بار نیز انجام داد، اما نمی‌توان از آن‌ها به عنوان یک زبان خاص دامنه جهت آزمون بار نام برد زیرا کاربران همچنان با برخی دشواری‌های زبان‌های همه منظوره درگیر هستند؛ به عبارت دیگر زبان خاص دامنه‌ای که تنها مختص آزمون بار باشد، طراحی و یا گزارش نشده است. این پروژه در واقع پاسخی به این نیاز است. زبان خاص دامنه پیشنهادی بر مبنای زبان گرووی و چارچوب‌های جِب و اسپاک بنانهاده شده و قادر است تمامی سناریوهایی که یک کاربر انسانی در یک صفحه وب انجام می­دهد را پشتیبانی نماید. در این زبان کاربر می‌تواند مشخص کند که برنامه کاربردی مورد نظر وی، با چه تعداد کاربر به صورت همزمان مورد آزمون قرار گیرد. همچنین امکان ذخیره خروجی و نتایج آزمون به قالب‌هایی مانند XML، XLS، CSV و TXT در نظر گرفته‌شده تا نتایج به راحتی در نرم‌افزارهای تحلیلی و آماری مورد استفاده باشد. در این پروژه برای دو برنامه کاربردی تحت وب که سناریوهای متداولی هستند، دو آزمون بار انجام‌شده تا صحت عملکرد زبان در انجام آزمون بار مشخص شود. بر اساس این آزمون­ها، زبان خاص دامنه پیشنهادی زمان ایجاد یک آزمون بار را به طور تقریبی تا 40 برابر برای زبان‌های سطح بالایی چون Java و C# کاهش می‌دهد. این میزان کاهش برای زبان سطح پایین‌تری چون C++ تا 80 برابر نیز می‌رسد. از نظر کد نویسی نیز استفاده از زبان خاص دامنه پیشنهادی برای زبان‌های سطح بالای مذکور تا 6 برابر و برای زبان سطح پایینی چون C++، 10 تا 12 برابر حجم کد نویسی را کاهش می‌دهد.

 

فصل اول: مقدمه و کلیات تحقیق

1-1- مقدمه

امروزه برنامه­ های کاربردی و نرم‌افزاری نقش بسزایی در زندگی روزمره دارند و بنابراین نیاز است هرگونه خطا در این برنامه­ها به حداقل مقدار ممکن برسد. در این میان برنامه­های کاربردی وب از جمله برنامه­هایی هستند که بیشتر از بقیه مورد استفاده قرارگرفته و اهمیت یافته­اند لذا آزمون آن­ها نیز بسیار مورد توجه است. به دلیل تخصصی بودن حوزه­ی آزمون نرم­افزار، زبان­های خاص دامنه متعددی برای این حوزه به وجود آمده­اند که نسبت به زبان­های همه‌منظوره کاراتر عمل می­کنند. یکی از این حوزه­ها آزمون برنامه­های کاربردی وب است. در اکثر روش‌های تولید برنامه­های کاربردی فاز آزمون وجود دارد؛ اما در مورد برنامه­های کاربردی وب این قضیه کمی متفاوت است چرا که این برنامه­های کاربردی دو بخشی هستند. بخشی از آن­ها به قسمت سرور مربوط می­شود و بخش دیگر از مرورگر کاربر به سمت سرور رفته و از دید کاربر بررسی می­شوند؛ بنابراین برای برنامه­های کاربردی وب دو نوع آزمون برای دو بخش مختلف صورت می‌پذیرد [1]:

  • آزمون الگوریتم‌ها و عناصر داخلی سرور
  • آزمون این برنامه‌ها از دید کاربر و آزمون موارد کاربری سیستم

چارچوب‌های متعددی وجود دارند که کار و تعامل با برنامه‌های کاربردی وب را ساده‌تر ساخته و به خودکارسازی آزمون آن‌ها می‌پردازند که نمونه­هایی از آن­ها عبارتند از جب[1]، کانو[2]، گردل[3] و… که با زبان گرووی[4] طراحی‌شده‌اند چرا که زبان گرووی از جهات مختلفی که در فصل‌های آتی ذکر خواهد شد، مناسب‌تر از هر زبان دیگری برای انجام این کار است. بر خلاف گذشته که فقط آزمون واحد برای برنامه‌های کاربردی وب انجام می‌شد، این چارچوب‌ها زمینه‌ی ایجاد آزمون عملکردی را نیز فراهم می­کنند. از آنجا که آزمون برنامه‌های کاربردی وب با این چارچوب‌ها ساده‌تر انجام می‌گیرد و در بین آن‌ها محیط جب با دیگر چارچوب‌ها و تمام مرورگرها سازگار است، از آن استفاده شده است تا زبانی برای آزمون بار در برنامه‌های کاربردی وب طراحی شود.

1-2- بیان مسئله

اهمیت آزمون نرم‌افزار و اثرات آن بر کیفیت نرم‌افزار کاملاً واضح است. نوشتن آزمون‌ها کاری گران‌قیمت، خواندن آن‌ها مشقت‌بار و نگهداری‌شان بسیار دشوار است. برای کار با این حوزه به تخصص بالایی نیاز است به همین دلیل این تفکر به وجود آمده است که برای دامنه‌ی آزمون نرم‌افزار، زبانی طراحی شود تا آزمون‌ها با تمرکز و تخصص بیشتری انجام گیرند. آزمون عملکردی برنامه‌های کاربردی وب به طور موثر، همواره یک چالش بوده است چرا که با وجود دشواری که در مسیر نوشتن و آزمون این برنامه‌ها وجود دارد اما باز هم تا کنون فقط آزمون واحد به صورت سنتی برای وب وجود داشته است .[1] برخی از اشکالات اساسی در یک برنامه وب، مواردی هستند که یک آزمون واحد هیچ راهی برای بررسی آن‌ها ندارد.

متأسفانه، تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که استفاده از ابزارها برای نوشتن و اجرای آزمون عملکردی دست و پاگیر هستند. تفاوت‌های موجود در مرورگرها و محیط‌ها باعث شده است که اجرای آزمون‌ها توسط توسعه‌دهندگان بر روی رایانه‌های مختلف تبدیل به یک چالش شود و یا اینکه اجرای آن عملی نباشد. همچنین نشان‌دهنده‌ی این است که حتی پس از سرمایه­گذاری زمان و تلاش برای نوشتن آزمون عملکردی، آن‌ها تمایل دارند که بسیار شکننده باشند و همچنین فهم آن‌ها برای توسعه‌دهندگان دیگر مشکل است. در این پروژه از جب که تمامی این موارد را تغییر داده و محیطی ساده فراهم آورده است تا بتوان با برنامه‌های کاربردی وب به سادگی تعامل برقرار کرد، استفاده شده است تا یکی از این چالش­ها برطرف شده و با طراحی یک زبان خاص دامنه، آزمون عملکردی برای حوزه‌ی آزمون بار وب‌سایت صورت پذیرد تا بتوان برنامه‌های کاربردی وب را باکیفیت بالاتر عرضه داشت.

1-3- مشکل طراحی زبان خاص دامنه برای آزمون بار

این که جب یک چهارچوب مناسب جهت ارتباط با صفحات وب و کار با آن‌ها است و به ما اجازه می‌دهد که بتوان از طریق یک رابط برنامه‌نویسی، در قالب یک زبان خاص دامنه، با تمامی تگ‌های صفحه وب مورد نظر ارتباط برقرار کنیم، به تنهایی برای آن چه که ما به دنبال آن هستیم کافی نخواهد بود. طراحی و اجرای یک آزمون عملکرد، به خصوص در مورد این پروژه که هدفش آزمون بار بر روی یک نرم‌افزار وب است، بسیار فراتر از کار با تگ‌های یک صفحه و ساخت درخواست‌های GET و POST پروتکل HTTP است. اندازه‌گیری زمان اجرا، اندازه‌گیری میزان اطلاعات جا به جا شده و همین طور بررسی پاسخ‌های HTTP بازگشتی از سرویس‌دهنده وب، خود از مواردی هستند که یک چهارچوب آزمون بار، نیازمند اندازه‌گیری آن‌ها و گزارش دهی در مورد آن‌ها است.

1-4- روش مقابله با مشکل طراحی

برای ایجاد یک آزمون بار، به طور مثال آزمون مربوط به حداکثر میزان پاسخ‌دهی یک صفحه، به یک رابط برنامه‌نویسی یا چهارچوب طراحی‌شده در قالب یک زبان خاص دامنه‌ی داخلی نیاز است. هدف در این پروژه این است که بتوان به کمک استفاده از زبان گرووی و همین طور چهارچوب جب به ایجاد این رابط برنامه‌نویسی پرداخت. یک برنامه‌نویس می‌تواند به کمک این رابط برنامه‌نویسی، صفحه مورد نظر خود را از لحاظ مقادیر معلوم و مشخص مربوط به آزمون بار بررسی کند.

1-5- حوزه پیشنهادی مسئله

آزمون بار می­تواند در حوزه­های مختلف برای یک وب‌سایت صورت پذیرد. یکی از این حوزه­ها میزان پاسخ­دهی سرویس‌دهنده‌ی وب می­باشد که نتیجه­ی آن تعداد پاسخ­ها در واحد زمان است. نوع دیگر آزمون بار می­تواند نرخ اطلاعات فرستاده‌شده و دریافت شده در درخواست­های مختلف وب باشد به طوری که بتوان در نهایت گفت که یک صفحه­ی خاص با چه سرعتی به ما خدمت رسانی می­کند. همچنین می­تواند شامل آزمون قابلیت اطمینان باشد به طوری که در نهایت به ما می­گوید که یک صفحه خاص یا یک عملکرد خاص با چه شرایطی قابل‌اطمینان است.

در آزمون عملکردی یک تابع، برنامه‌ی کاربردی مورد آزمون قرار می­گیرد و معمولاً کلاس‌های متعددی درگیر آن می‌شوند ولی در آزمون واحد یک متد روی یک کلاس آزموده می‌شود و یا اینکه به طور معمول یک آزمون واحد معادل یک آزمون کلاس است.

1-6- ساختار پروژه

در فصل اول پروژه، مقدمه و کلیات تحقیق ذکر می‌شود که در آن ابتدا به بیان مسئله و سپس به هدف و انگیزه از انجام این پروژه، تشریح جزئی از پروژه و ساختار پروژه پرداخته شده است. در فصل دوم به ادبیات و پیشینه تحقیق اختصاص داده شده است که بیانگر مفاهیم کلی کارهای انجام‌شده در زمینه آزمون نرم‌افزار به خصوص نرم‌افزارهای وب می‌باشد. همچنین در این فصل سابقه‌ای در مورد انواع زبان‌های برنامه‌نویسی به خصوص زبان‌های برنامه‌نویسی خاص دامنه و خصوصیات آن‌ها ذکر خواهد شد. فصل سوم به بررسی مفصل و دقیق طرح پیشنهادی پروژه می‌پردازد. در این فصل مشکلات سر راه آزمون عملکرد به کمک ابزارهای موجود بررسی‌شده و در نهایت راه حل مورد نظر بیان خواهد شد. فصل چهارم به پیاده‌سازی زبان پیشنهادی و بررسی ساختار داخلی آن می‌پردازد و با ارائه مثال­هایی به نحوه استفاده از این چهارچوب جدید می‌پردازد. فصل پنجم نتیجه‌گیری است و این فصل با ارائه‌ی نقاط ضعف و قدرت چهارچوب طراحی‌شده راه را برای پژوهش‌های آینده روشن می‌کند.

Geb[1]

Canoo[2]

Gradle[3]

Groovy[4]

 

فهرست مطالب:

فصل اول: مقدمه و کلیات تحقیق

1-1- مقدمه

1-2- بیان مسئله

1-3- مشکل طراحی زبان خاص دامنه برای آزمون بار

1-4- روش مقابله با مشکل طراحی

1-5- حوزه پیشنهادی مسئله

1-6- ساختار پروژه

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه

2-2 روند تحول زبان‌ها

2-2-1 زبان‌های همه منظوره

2-2-2 صفحه گسترده‌ها و زبان‌های نسل چهارم

2-2-3 برنامه‌نویسی زبان گرا

2-4 برنامه در برنامه‌نویسی زبان گرا

2-5 زبان‌های خاص دامنه

2-5-1 طراحی و پیاده‌سازی زبان خاص دامنه

2-5-2 انواع زبان‌های خاص دامنه

2-6 گرووی، زبان میزبان

2-7 آزمون نرم‌افزار

2-7-1 اهداف آزمون

2-7-2 انواع آزمون

2-7-2-1 آزمون جعبه سفید

2-7-2-2 آزمون جعبه سیاه

2-8 کارهای مرتبط

فصل سوم: روش تحقیق

3-1 مقدمه

3-2 آزمون نرم‌افزار

3-3 مشکلات پیش روی آزمون‌نویس‌ها

3-4 زبان خاص دامنه برای آزمون دامنه

3-4-1 نیاز به وجود یک زبان خاص دامنه برای دامنه آزمون بار

3-5 آزمون نرم‌افزارهای تحت وب

3-5-1 آزمون‌های سمت مشتری

3-6 معماری سیستم پیشنهادی

3-7 پارامترهای مؤثر در آزمون بار

3-7-1 پارامترهای زمانی

3-7-2 پارامترهای مشخص‌کننده رخداد خطا در برنامه

3-8 چارچوب‌های مورد استفاده جهت آزمون نرم‌افزارهای تحت وب

3-9 طرح پیشنهادی

3-9-1 تعریف آزمون بار

3-9-1-1 فرآیندهای مورد نیاز برای آزمون بار

3-9-2 بررسی ساختار چهارچوب جب

3-9-3 نحو زبان خاص دامنه پیشنهادی

3-9-3-1 ساختار کلی هر آزمون بار در زبان خاص دامنه پیشنهادی

3-9-3-1-1 انتخابگرها

3-9-3-1-2 رخدادها

3-9-3-1-3 ایجاد رخدادها

3-9-3-1-4 بارگذاری اطلاعات از فایل

فصل چهارم: محاسبات و یافته ­های تحقیق

4-1 مقدمه

4-2 آزمون زبان خاص دامنه پیشنهادی

4-2-1 برنامه کاربردی 1: ورود و مشاهده نتیجه

4-2-2 برنامه کاربردی 2: ثبت‌نام در سایت

4-3 دستاورد زبان خاص دامنه پیشنهادی

4-4 کاستی‌های DSL پیشنهادی

فصل پنجم : نتیجه­ گیری و پیشنهادات

5-1 نتیجه‌گیری

5-2 کارهای آینده

پیوست الف: معرفی زبان گرووی

ویژگی‌های گرووی

قدرت در کد گرووی

محیط توسعه یکپارچه گرووی و پشتیبانی ویرایشگر

پیوست ب: واژه‌نامه فارسی به انگلیسی

پیوست ج: واژه‌نامه انگلیسی به فارسی

فهرست مراجع

تعداد صفحات : 103

 

دانلود دانلود فایل ورد Word طراحی و پیاده‌سازی یک زبان خاص دامنه برای آزمون نرم‌افزار

دانلود فایل ورد WORD دستیابی به کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بیسیم با استفاده از آتوماتاهای یادگیر سلولی


دانلود فایل ورد WORD دستیابی به کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بیسیم با استفاده از آتوماتاهای یادگیر سلولی

عنوان دستیابی به کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بیسیم با استفاده از آتوماتاهای یادگیر سلولی تعداد صفحات 220 چکیده کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بی سیم نسبت به شبکه های سنتی بسیار متفاوت است بعضی از پارامترهایی که در ارزیابی کیفیت سرویس در این شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند

دانلود دانلود فایل ورد WORD دستیابی به کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بیسیم با استفاده از آتوماتاهای یادگیر سلولی

دانلود فایل ورد WORD مقاله دستیابی به کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بیسیم با استفاده از آتوماتاهای یادگیر سلولی
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 1631 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 220

 

عنوان : دستیابی به کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بیسیم با استفاده از آتوماتاهای یادگیر سلولی

تعداد صفحات : 220

چکیده

کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بی سیم نسبت به شبکه های سنتی بسیار متفاوت است. بعضی از پارامترهایی که در ارزیابی کیفیت سرویس در این شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: پوشش شبکه, تعداد بهینه نودهای فعال در شبکه, طول عمر شبکه و میزان مصرف انرژی. در این پایان نامه سه مسئله اساسی شبکه ها ی حسگر بی سیم مطرح گردیده و با هدف بهبود پارامترهای کیفیت سرویس، برای این مسائل، راه حلهایی کارا با استفاده از روش هوشمند آتوماتاهای یادگیرسلولی ارائه شده است. ابتدا مسئله پوشش محیط در شبکه های حسگر را با استفاده از غیر فعال نمودن نودهای غیر ضروری و فعال نگه داشتن بهینه نودها حل می گردد، تا در مصرف انرژی صرفه جویی به عمل آمده و عمر شبکه افزایش یابد. سپس به مسئله خوشه بندی در شبکه حسگر پرداخته شده و با استفاده از آتوماتاهای یادگیرسلولی, شبکه های حسگر به گونه ای خوشه بندی می شوند که انرژی به صورت یکنواخت در شبکه بمصرف رسیده وعمر شبکه افزایش یابد. پس از آن با استفاده از آتوماتاهای یادگیر یک روش تجمیع داده های محیط حسگری پیشنهاد می گردد که در مصرف انرژی شبکه صرفه جویی به عمل آورده و عمر شبکه را افزایش می دهد. همه روشهای ارائه شده با استفاده از نرم افزار J-Sim شبیه سازی گردیده اند. نتایج شبیه سازی ها نشان دهنده عملکرد بهتر روشهای پیشنهادی نسبت به روشهای مشابه می باشد.

 

فهرست مطالب

چکیده

1- مقدمه

1-1-شبکه های حسگر بی سیم

1-1-1- مسائل مطرح در شبکه های حسگر بی سیم

1-1-2- پوشش محیط در شبکه های حسگر بی سیم

1-1-3- خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم

1-1-4- تجمیع داده ها در شبکه های حسگر

1-2-کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بی سیم

1-2-1- کیفیت سرویس در شبکه های داده ای سنتی

1-2-2- کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بی سیم

1-3-آتوماتای یادگیر

1-3-1- آتوماتای یادگیر

1-3-2- معیار‌های رفتار اتوماتای یادگیر

1-3-3- الگوریتمهای یادگیری

1-3-4- آتوماتای یادگیر با عملهای متغیر

1-4-آتوماتای یادگیر سلولی

1-4-1- آتوماتای سلولی

1-4-2- آتوماتای یادگیر سلولی (CLA)

1-4-3- آتوماتای یادگیر سلولی نامنظم (ICLA)

1-5-اهداف پایان نامه و ساختار آن

2- پوشش محیط در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از آتوماتاهای یادگیرسلولی

2-1-مقدمه

2-1-1- اشکال مختلف طراحی

2-2-دسته بندی مسائل پوشش در شبکه های حسگر

2-2-1- پوشش ناحیه ای

2-2-2- پوشش نقطه ای

2-2-3- پوشش مرزی

2-3-روش پوشش CCP

2-3-1- فرضیات مسئله

2-3-2- تشریح روش

2-4-حل مسئله پوشش(k-پوششی ) با استفاده از آتوماتاهای یادگیر

2-4-1- فرضیات و مدل مسئله

2-4-2- روش تشخیص افزونه بودن نود حسگر

2-4-3- شبیه سازی

2-5-جمع بندی

3- خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از آتوماتاهای یادگیر سلولی

3-1-مقدمه

3-2-کارهای انجام شده

3-2-1- پروتکل خوشه بندی LEACH

3-2-2- پروتکل خوشه بندی HEED

3-3-خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از آتوماتاهای یادگیر سلولی

3-3-1- روش خوشه بندی پیشنهادی

3-3-2- شبیه سازی

3-4-جمع بندی

4- تجمیع داده ها در شبکه های حسگر با استفاده از آتوماتاهای یادگیر

4-1-مقدمه

4-2-کارهای انجام گرفته

4-3-تجمیع داده ها در شبکه های حسگر با استفاده از آتوماتاهای یادگیر

4-3-1- بیان مسئله و مفروضات آن

4-3-2- تشریح روش پیشنهادی

4-4-شبیه سازی

4-4-1- آزمایش اول

4-4-2- آزمایش دوم

4-4-3- آزمایش سوم

4-5-جمع بندی

5- نتیجه گیری

6- پیوست اول: شبکه های حسگر بی سیم

6-1-تاریخچه شبکه های حسگر

6-2-ساختار هر گره حسگر

6-2-1- اجزاء درونی یک گره حسگر

6-2-2- محدودیتهای سختافزاری یک گره حسگر

6-3-پشته پروتکلی

6-4-مزایای شبکه های حسگر بیسیم

6-5-کاربردهای شبکه های حسگر بیسیم

7- پیوست دوم:آتوماتای یادگیرسلولی

7-1-تاریخچه آتوماتای یادگیر

7-2-معیار‌های رفتار اتوماتای یادگیر

7-3-آتوماتای یادگیر با عملهای متغیر

7-4-آتوماتای یادگیر تعقیبی

7-5-آتوماتای یادگیر سلولی (CLA)

7-6-آتوماتای یادگیر سلولی باز(OCLA)

7-7-آتوماتای یادگیر سلولی ناهمگام (ACLA)

8- پیوست سوم: شرح نرم افزار J-Sim و پیاده سازی الگوریتمهای پیشنهادی با آن

8-1-مقدمه

8-2-شبیه ساز J-Sim

8-2-1- شبیه سازی شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از J-sim

8-2-2- نصب و اجرا

8-3-پیاده سازی الگوریتم خوشه بندی پیشنهادی

8-4-پیاده سازی الگوریتم پوشش پیشنهادی

8-5-پیاده سازی الگوریتم تجمیع پیشنهادی

9- واژه نامه

مراجع

 

فهرست شکلها

شکل ‏1‑2: یک مدل ساده از QoS

شکل ‏1‑3: نحوه عملکرد پروتکل RSVP

شکل ‏1‑4 : اتوماتای یادگیر تصادفی

شکل ‏1‑5: (الف) همسایگی مور – (ب) همسایگی ون نیومن برای اتوماتای سلولی

شکل ‏1‑6: قانون 54

شکل ‏1‑7: آتوماتای یادگیر سلولی نامنظم

شکل ‏2‑11: محاسبه MaxIteration مناسب جهت بدست اوردن پوشش کامل در شبکه

شکل ‏2‑12 : مقایسه تعداد نودهای فعال در روشهای پوشش با درجه پوشش یک

شکل ‏2‑13 : مقایسه تعداد نودهای فعال در روشهای پوشش با درجات پوشش 2 و 3

شکل ‏2‑14 : مقایسه نسبت میانگین انرژی نودهای فعال نسبت به میانگین انرژی نودهای غیرفعال با درجه پوشش یک

شکل ‏2‑15 : مقایسه نسبت میانگین انرژی نودهای فعال نسبت به میانگین انرژی نودهای غیرفعال با درجه پوشش دو

شکل ‏2‑16 : مقایسه نسبت میانگین انرژی نودهای فعال نسبت به میانگین انرژی نودهای غیرفعال با درجه پوشش سه

شکل ‏2‑17 : مقایسه طول عمر شبکه(زمان از بین رفتن اولین نود) در حالتهای مختلف

شکل ‏2‑18 : مقایسه میزان انرژی مصرفی در الگوریتم پوشش نسبت به کل انرژی مصرفی

شکل ‏3‑1: ارتباطات تک گامی و چندگامی بدون خوشه بندی

شکل ‏3‑2: ارتباطات تک گامی و چندگامی با استفاده از خوشه بندی

شکل ‏3‑3: شبه کد الگوریتم HEED

شکل ‏3‑4 : مقایسه تعداد خوشه های ایجاد شده در روشهای مختلف خوشه بندی

شکل ‏3‑5: مقایسه درصد خوشه های خالی ایجاد شده در روشهای مختلف خوشه بندی

شکل ‏3‑6: مقایسه نرخ میانگین انرژی سرخوشه ها نسبت به میانگین انرژی نودهای معمولی

شکل ‏3‑7: مقایسه ضریب تغییرات اندازه خوشه ها در روشهای مختلف خوشه بندی

شکل ‏3‑8: مقایسه طول عمر شبکه در روشهای مختلف خوشه بندی

شکل ‏4‑1: محیط حسگری با نواحی A تا F و حسگرهای واقع در آنها

شکل ‏4‑2: حسگرهای H ,F ,G ,E ,C ,A و J در یک ناحیه واقعند و تشکیل یک ائتلاف می دهند

شکل ‏4‑3: محیط حسگری به 9 ناحیه مختلف با داده های متفاوت تقسیم بندی شده است

شکل ‏4‑4: محیط حسگری در زمان 250 دقیقه

شکل ‏4‑5: محیط حسگری در زمان 500 دقیقه

شکل ‏4‑6: محیط حسگری در زمان 750 دقیقه

شکل ‏4‑7: مقایسه تعداد کل بسته های دریافتی توسط نود سینک در روشهای مختلف

شکل ‏4‑8: مقایسه کل انرژی مصرفی توسط نودها در روشهای مختلف

شکل ‏4‑9: مقایسه طول عمر شبکه در روشهای مختلف تجمیع

شکل ‏4‑10: مقایسه میزان انرژی مصرفی در الگوریتم تجمیع نسبت به کل انرژی مصرفی

شکل ‏6‑1 : اجزاء درونی یک گره حسگر

شکل ‏6‑2 : پشته پروتکلی شبکه های حسگر

شکل ‏6‑3 : نمونه کاربردهای شبکه های حسگر بیسیم

شکل ‏8‑1 : محیط شبکه حسگربی سیم

شکل ‏8‑2 : مدل یک نود حسگربی سیم

شکل ‏8‑3 : تنظیم jdk در نرم افزار J-Sim

شکل ‏8‑4 : اجرای نرم افزار J-Sim

 

دانلود دانلود فایل ورد WORD دستیابی به کیفیت سرویس در شبکه های حسگر بیسیم با استفاده از آتوماتاهای یادگیر سلولی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم اعتیاد و مواد مخدر


دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم اعتیاد و مواد مخدر

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم اعتیاد و مواد مخدر

دانلود دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم اعتیاد و مواد مخدر

دانلود مبانی نظری اعتیاد و مواد مخدر
پیشینه تحقیق مفاهیم اعتیاد و مواد مخدر
اعتیاد و مواد مخدر
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 86 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

مقدمه

بر اساس مطالعه­ی مرکز تحقیقات ملی در زمینه سوءمصرف مواد (NIDA)، در حدود 37% افراد یک بار یا بیشتر در طول عمر خود مواد غیرقانونی مصرف کرده­اند. بیش از 15% جمعیت بالای 18 سال آمریکا مشکلات جدی درمورد مصرف پیدا کرده­اند (کامکار، 1382). بعضی از تأثیرات مواد مواد مستقیم و برخی از آنان غیرمستقیم هستند. برای مثال احتمال بروز مشکلات روانی و جسمی در افرادی که والدین معتاد دارند بیشتر است (همان منبع). مصرف مواد همواره با پیامدهای زیادی از لحاظ اجتماعی، اقتصادی، مغزی، روانشناختی و مسائل بین فردی از جمله فعالیت جنسی همراه است، به طوریکه یکی از دسته­بندی­های عمده راهنمای تشخیصی و درمانی اختلالات روانی (DSM-IV-TR) تحت عنوان اختلالات وابسته به مواد است. همچنین در دسته­بندی اختلالات جنسی، طبقه­ای از آن به کژکاری جنسی ناشی از مواد اختصاص دارد (کاپلان و سادوک، 2003). انجمن روانپزشکی آمریکا[1] (1994) در DSM (ویراست چهارم)، اعتیاد به مواد مخدر یا سوءمصرف مواد را چنین تعریف می­نماید؛ الگوی ناسازگارانه­ی مصرف مواد که به تحلیل یا ناراحتی­ای منجر شود که از لحاظ بالینی اهمیت دارد (کالات[2]، 2007).

2-2- تعاریف و مفاهیم اعتیاد

پیچیدگی حاصل از سوء­مصرف غیرقانونی مواد در اصطلاحات وابسته به آن، که به نظر می­رسد تقریباً با تشکیل جلسات شوراهای مختلف حرفه­ای و دولتی تغییر می­یابند، منعکس است. یک نمونه از آن نامی است که باید روی مواد تغییر دهنده مغز[3] گذاشته شود. متن بازنگری شده چهارمین ویراست راهنمای تشخیص و آماری اختلالات روانی (DSM-IV-TR)[4] مواد تغییر دهنده مغز را «مواد»[5] و اختلالات مربوط به آن­ها را «اختلالات وابسته به مواد»[6] نامیده است. در DSM-IV-TR مفهوم مواد مؤثر بر روان مواد شیمیایی واجد خواص تغییردهنده مغز نظیر حلال­های عضوی را، که ممکن است عمداً یا سهواً مصرف شوند، در بر می­گیرد. مواد مجاز را نمی­توان از مواد غیر مجاز جدا کرد؛ بسیاری از مواد مجاز مانند مرفین گاهاً به روش­های غیرمجاز کسب شده و برای مقاصد تجویزنشده مصرف می­گردند. واژه ماده به دارو ترجیح داده می­شود، چون دارو تلویحاً معنی یک ماده شیمیایی مصنوعی را می­گیرد، در حالیکه بسیاری از مواد وابسته به الگوهای سوء­مصرف (مثلاً تریاک) مواد طبیعی هستند یا برای مصرف انسانی تولید نشده­اند (مثلاً، چسب هواپیما). به این ترتیب، در DSM-IV-TR موضوع با عنوان اختلالات وابسته به مواد توصیف شده است (کاپلان- سادوک، 2003).

به رغم برداشت کلی و عمومی مردم از اعتیاد که آن را عادت شدید به استفاده از یک چیز یا انجام یک امر می­دانند وقتی می­خواهیم اعتیاد و به ویژه اعتیاد به مواد تغییر دهنده خلق و خو و رفتار را تعریف کنیم، درمی­یابیم که کار چندان آسانی نیست و توافقی درباره­ی وجود ندارد. کلمات متعددی مثل مصرف[7]، استفاده نادرست[8]، سوءمصرف[9]، اعتیاد[10]، و وابستگی[11] درباره عادت به نوشیدن مشروبات الکلی و مصرف مواد و داروهای آرامبخش و ضد افسردگی و روان­گردان، خوردن بیش از حد، قمار کردن، درگیر شدن با روابط جنسی بیش از حد و حتی کار بیش از اندازه به کار برده شده است (نورانی­پور، 1383).

الف) مصرف:

کلمه مصرف به هنگام استفاده از مشروبات الکلی و مواد و داروها برای مصارف طبی و به منظور تسکین با درمان­ از قبیل مورفین، کدئین، آرامبخش­ها و داروهای روان­گردان گفته می­شود. در کشورهای غربی یا کشورهای دیگری که خرید و فروش مشروبات سکرآور و مست­کننده قانونی است و مصرف آن­ها منع نشده و همچنین استعمال دخانیات یا انجام انواع قماردر موقعیت­های تفریحی، در جشن­ها و شادی­ها مجاز شمرده شده است. (لاسون، لاسون و ریورز[12]، 2001). همین مؤلفان استفاده از مواد یا داروهایی که آثار و نتایج جسمانی، روانی، اجتماعی و قانونی زیان­آور داشته باشد را استفاده نادرست خوانده­اند.

ب) سوءمصرف:

چنانچه مراجعی مشروبات الکلی یا دیگر مواد مصرف کند که باعث تغییر خلق و خو و رفتار او شود و آثار نامطلوبی بر روی زندگی خودش با زندگی دیگران بگذارد، گفته می­شود که سوء­مصرف مواد دارد. این آثار ممکن است آسیب­دیدگی جسمانی، روانی، یا عملکرد نامناسب شغلی یا تحصیلی فرد باشد. شاکیت (1995) استفاده مکرر و طولانی­مدت از مواد و داروها را سوء­مصرف خوانده است و اضافه می­کند سوء­مصرف از مواد و داروها زمانی صورت می­گیرد که فرد موادی را بدون نیاز ضروری و به حق مصرف کند (به نقل از نوارنی­پور، 1383).

ج) وابستگی:

 در سال 1964، سازمان بهداشت جهانی به این نتیجه رسید که اصطلاح «اعتیاد»[13] دیگر اصطلاحی علمی نیست و «وابستگی دارویی» را به جای آن توصیه نمود. مفهوم مواد در ضمن چند دهه معانی رسمی بسیار و معانی معمولی فراوانی داشته است. اساساً در ارتباط با تعریف وابستگی از دو مفهوم استمداد شده است. وابستگی رفتاری بر فعالیت­های موادجویی و قرائن وابسته به الگوهای مصرف بیمارگونه تأکید کرده است و وابستگی جسمی بر اثرات جسمی (یعنی فیزیولوژیکی) دوره­های متعدد مصرف مواد تأکید نموده است. به طور اخص، آن دسته از تعاریف وابستگی که بر وابستگی جسمی، تأکید کرده اند، در ملاک­های طبقه­بندی از وجود تحمل و اثرات ترک استفاده کرده­اند (کاپلان- سادوک، 2003).

به طور خلاصه وابستگی به شکل شدیدتر سوء­مصرف مواد گفته می­شود. از نظر مارگولیس و زوبن[14] (1998) وابستگی عبارتست از: نیاز و میل شدید جسمانی و روانی برای مصرف مواد و خوردن مشروب به خاطر تغییر حالت خودآگاهی و نشئه و کیفی که برای فرد وابسته ایجاد می­کند. به نظر آن­ها وابستگی از طریق مصرف دارو و از روی عادت، مصرف مشروبات و مواد به دفعات بیشتر و مقدار زیادتر آن به رغم نتایج زیان­آور و منفی فراوان آن برای فرد، خانواده و جامعه مشخص می­شود (نورانی پور و قربانی، 1385).

د) اعتیاد:

لاسون، لاسون و ریورز (2001) تغییرات سلولی  را که در اثر استفاده زیاد از مواد و داروهای روان­گردان رخ می­دهد و باعث ایجاد مقاومت و تحمل علائم مرضی ناراحت­کننده و زجرآور بدنی و روانی به هنگام عدم استفاده از آن می­شود، اعتیاد نامیده­اند.

دین دویل پیتا[15] (1994) نیز معتقد است که اعتیاد به مشروبات الکلی یا دیگر مواد دلالت بر این ندارد که شخص دچار حالت مستی یا نشئه و کیف باشد، بلکه به وضعیت شخصی گفته می­شود که به طور مکرر به قدری به خوردن مشروب یا مصرف مواد مشغول شده است که زندگی شخصی، خانوادگی و شغلی را برای او ناراحت­کننده کرده است. این فرایند وابستگی روانی ممکن است چیزهای دیگر مثل خوردن، روابط جنسی، قمار و حتی کار کردن کشیده شود. به طور کلی شخص به قدری نسبت به مصرف مشروب یا مواد یا اشتغال به امور دیگر وسواس پیدا می­کند که زندگی بدون آن­ها برای او لذت­آور نیست.

کلمه «اعتیاد» و واژه مربوط به آن «معتاد»[16] تا حدودی با وابستگی ارتباط دارد. واژه «معتاد» مفهوم خاص ناپسند و تحقیرآمیزی پیدا کرده است که مفهوم سوء­مصرف مواد را به عنوان یک اختلال طبی نمی­دهد. «اعتیاد» هم در کاربرد عوامانه، مثل اعتیاد به تلویزیون، اعتیاد به پول اهمیت خود را از دست داده است. هرچند این دلایل به اجتناب از کلمه «اعتیاد» در اصطلاحات رسمی کمک کرده است. ممکن است اساس نوروشیمیایی و نوروآناتومیک مشترک بین همه اعتیادها وجود داشته باشد، خواه اعتیاد به مواد و خواه اعتیاد به سایر چیزها (مثلاً قمار، دزدی و خوردن). این اعتیادهای مختلف ممکن است اثرات مشابهی بر فعالیت­های نواحی پاداش خاص در مغز، نظیر ناحیه تگمنتال بطنی، لوکوس سرولوس، و هسته آکومینس داشته باشند (کاپلان- سادوک، 2003).

 


[1]- American Psychiatric Association

[2] - Kalat

[3]- Brain- Altering Substances

[4] - Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorder -Fourth Edition- Text Revision (DSM-IV-TR)

[5] - Substances

[6] - Substance- Related Disorders

[7]- Use

[8] - Misuse

[9] - Abuse

[10] - Addiction

[11] - Dependency

[12] - Lawson, Lawson & Revers

[13]- Drug Dependence

[14] - Margolis & Zewben

[15]- Dianne Doyle Pita

[16] - Addict

دانلود دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم اعتیاد و مواد مخدر

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق سطوح انگیزه یادگیری بالینی


چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق سطوح انگیزه یادگیری بالینی

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق سطوح انگیزه یادگیری بالینی

دانلود چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق سطوح انگیزه یادگیری بالینی

چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق سطوح انگیزه یادگیری بالینی
 مبانی نظری و فصل دوم تحقیق سطوح انگیزه یادگیری بالینی
چارچوب مبانی نظری  تحقیق سطوح انگیزه یادگیری بالینی
 فصل دوم تحقیق سطوح انگیزه یادگیری بالینی
چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق
 سطوح انگیزه یادگیری بالینی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 113 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 49صفحه
نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

چهارچوب این پژوهش از نوع پنداشتی و بر اساس مفاهیمی چون آموزش ، یادگیری ، انگیزه یادگیری و سطوح مختلف آن و چگونگی تامین نیازهای اساسی روانی بر اساس تئوری خود تعیین کنندگی استوار است و در راستای آن مفاهیم فوق در محیط بالینی پرستاری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

کلمه آموزش از واژه لاتین “educate” که به معنای آموختن است مشتق شده است.ریشه کلمه آموزش به معنای آشکار نمودن توان بالقوه یک فرد است. آموزش رفتارهای فرد را اصلاح مینماید و باعث تغییراتی در رفتار فرد میگردد که برای وی سودمند است.میتوان گفت آموزش یک فرایند اجتماعی است که اهمیت آن دراصلاح رفتار است(29) و طیف وسیعی از فعالیتها را در برمیگیرد(30).

همچنین آموزش به فعالیتهای حرفه ای معلم گفته میشود و به عنوان فراهم آوردن فرصتهایی برای اینکه دانشجویان یاد بگیرند، تعریف شده است.پس بنا به تعریف آموزش به فعالیتهایی گفته میشود که با هدف آسان ساختن یادگیری از سوی آموزگار طراحی میشود و بین آموزگار و یادگیرنده بصورت کنش متقابل جریان می یابد و نقش معلم صرفا فراهم آوردن شرایط و امکاناتی است که یادگیری را آسان میسازد(33). از این رو آموزش مجموعه  فعالیتهایی است که در خدمت پرورش و کارآموزی قرار دارند(5).

هایگرن معتقد است که آموزش فرایندی مرکب است که تعبیر متفاوتی از دیدگاه های مختلف دارد. فیلسوفان عامل اصلی آموزش را مد نظر قرار میدهند و روانشناسان به فرد یادگیرنده و فرایند یادگیری مینگرند و جامعه شناسان به سیستم اجتماعی که در تعامل با گروه و فراگیرنده است، میپردازند( 27 ).

نظامهای آموزشی و فعالیتهای حاکم بر آن با توجه به پیشرفت جوامع، همواره دستخوش تغییر و تحول است که این امر خود معلول تحولات اجتماعی و علوم مختلف آن می‌باشد. سرعت تحول نظامهای آموزشی به حدّی است که گاهی موجب تغییر کل ساختار آموزشی جامعه می‌گردد(14). از این رو در دنیای امروز هیچ‌کس از آموزش و یادگیری2 بی نیاز نیست و یادگیری بخشی از زندگی انسانها محسوب می‌گردد. شاید به جرأت بتوان گفت که مهمترین اصل زندگی انسانها یادگیری است؛ زیرا انسان از بدو تولد تا انتها با فرایندهای مختلف یادگیری روبه‌رو می‌باشد(31).

مفهوم یادگیریرا میتوان به صورتهای مختلف تعریف کرد : کسب دانش و اطلاعات، عادتهای مختلف، مهارتهای متنوع و راه های گوناگون حل کردن مسائل مختلف.به گفته هرکنهان و السون یادگیری یکی از مهم ترین موضوعات در روانشناسی امروز و در عین حال یکی از مشکل ترین مفاهیم برای تعریف کردن است(5).

رفتارگرایان یادگیری را تغییر در رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری و پیروان مکاتب شناختی، آن را کسب بینش‌های جدید و یا تغییر در بینش‌های گذشته عنوان می‌کنند(31).

شاید یکی از جامع‌ترین تعاریف یادگیری از دیدگاه مارکس و هلیوس باشد. در این تعریف آمده است یادگیری یعنی ایجاد تغییرات نسبتا پایدار در رفتار بالقوه یادگیرنده، مشروط بر آنکه این تغییر بر اثر اخذ تجربه رخ دهد(5). در جریان هر یادگیری دو شرط اساسی یعنی فراگیر و فراده وجود دارند. البته بدیهی است که فراده یا معلم هرگز چیزی رایاد نمی‌دهد بلکه شرایط را فراهم می‌سازد تا فراگیر یاد بگیرد(14). درتوضیح این تعریفلازم است اصطلاحات تغییرنسبتا پایدار،توانایی بالقوه وتجربهشرح داده شود. منظورازتغییرنسبتا ((پایدار))، تغییری است که دوام دارد.هدف از(( توانایی بالقوه))، عبارت است ازتوانایی که فردوجوددارد، اماهنوز ظاهرنشده است. مثلا عده ای ازما این توانایی را داریم که خلبانماهری شویم اما درحال حاضر نمی توانیم خلبانی کنیم. دراین مورد گفته می شودکهتوانایی مابرای هدایت یک هواپیما بالقوه است و هنوز به فعل در نیامده است.هدفازکاربرد کلمه ((تجربه)) این است که تغییراتی را می توان به عنوان یادگیری به حسابآورد که محصول تمرین باشد نه تغییراتی که دراثر رشد وبلوغ، مثل رشد قد و وزن بهوجود می آید(5 ).

یادگیری یک رویداد کاملا درونی است.تمام آنچه را که ما یاد میگیریم بطور انحصاری و اختصاصی در سلولهای مغزی و احتمالا بصورت الگوهای خاصی از فعالیتهای سلول مغزی ذخیره می شود.برای کسب اطلاع از میزان یادگیری فرد به رفتار قابل مشاهده او مراجعه می کنیم(32). در واقع یادگیری کسب دانش یا مهارت توسط فرد است. برای یادگیری موثر و کارا نیاز است که بدانید دانشجویان چه چیزی را برای یادگیری نیاز دارند. یادگیری بستگی به انگیزه برای یادگیری ، توانایی یادگیری و محیط یادگیری دارد(33).

فرایند آموزش-یادگیری به اندازه قدمت انسان است. در صورتی که این فرایند موثر باشد ، فرد یادگیرنده می تواند بهترین بهره را از چیزهایی که در محیط پیرامونش است، ببرد. در صورتی که فردی هنر تعامل با اطرافیان را نیاموزد، مشکلات زیادی را نسبت به فردی که روابط اجتماعی مناسبی را فرا گرفته است خواهد داشت. بنابراین کسب دانش، مهارت و نگرشی که بتواند فرد یادگیرنده را به روش مناسبی برای سازگاری با محیط آماده نماید از اهداف فرایند آموزش- یادگیری می باشد. این فرایند وسیله ای است که در طی آن مدرس، فرد یادگیرنده و برنامه ها به صورت منظمی برای تامین اهداف از پیش تعیین شده سازماندهی می شوند.این فرایند شامل اجزائی مثل روش آموزش، مواد درسی، کلاس درس و بحث وخلاقیت در کلاس می باشد. فرایند آموزش و یادگیری با تکمیل شدن چنین محیطی تحت تاثیر قرار می گیرد. این فرایند می تواند با تامین شرایط مناسب برای یادگیرندگان غنی و دائم گردد. مدرس می تواند با در نظر گرفتن نیازهای افراد یادگیرنده، نقش بسیار مهمی در تسهیل این فرایند داشته باشد.

 


 

دانلود چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق سطوح انگیزه یادگیری بالینی